6 Nisan 2010 Salı

St Patrick's Day






Irlanda demisken sanirim St Patrick's Day'den bahsetmemek olmaz:)
St Patrick's Day 17 Mart'ta tum dunyadaki Irlandalilarca kutlanilan onemli bir gun. O gun Irlanda'da resmi tatil, dolayisiyla bankalar, okullar, v.b. her yer tatil. Hatta o gunde acik bir dukkan ya da cafe bulmak bile neredeyse imkansiz. Sanirim acik olan tek yer publar:) Ogrendigime gore St Patrick, Irlanda'yi hristiyanlastiran muhterem bir kisiymis. 17 Mart da aslinda her ne kadar Irlanda halkinin Hristiyanligi kabul etmesine ithafen kutlanan bir nevi dini bir bayram olsa da zamanla bu niteliginin kaybolduğu ve ulusal bir bayram olarak kutlanmaya baslandigi goruluyor. Her daim guleryuzlu, kipir kipir ve enerji dolu olan Irlandalilar icin bu gun cok buyuk onem teskil ediyor. Bu nedenle olsa gerek 17 Mart'tan yaklasik bir ay kadar once St Patrick's Day icin hazirliklar basliyor. Her yerde yesil kostumler, uc yaprakli yoncalar, Irlanda bayraklari satilmaya baslaniyor. O gun sehrin onemli caddeleri trafige kapatiliyor ve halk yollara dokulup hazirlanan gosterileri izliyor. Kutlamalari izlemeye giden herkesin yesil giydigini ayrica belirtmeye gerek yok sanirim. Yeri gelmisken bu yesil konusuyla ilgili hemen bir animi anlatmak istiyorum. 17 Mart'tan bir onceki haftasonu markete alisverise gitmistim ve birçok kisinin kasadaki gorevliye yesil sac spreyinin neden olmadigini sorduguna tanik oldum. Kasadaki gorevli yesil sac spreyinin St. Patrick's Day nedeniyle kalmadigini soylediginde herkes homurdanmaya basladi. Bu manzara bana 17 Mart'ta yesil rengi kisilerin bir sekilde uzerlerinde nasil da istekle tasimak istediklerini gosteren en canli kanit oldu desem yalan olmaz:)
Gelelim 17 Mart gunune..yani kutlamalara..
Dedigim gibi kutlamalar nedeniyle sehrin onemli caddeleri boydan boya trafige kapatilmisti. Yollarin yanlarina barikatlar kurulmustu ve herkes heyecanla ellerinde Irlanda bayraklari bekliyordu. En heyecanli ve istekli olanlar tabi ki cocuklardi. yesil sapkalar, peruklar takanlar mi dersiniz..saclarini yesil sac spregiyle boyayanlar mi..hepsi oradaydi..leprechaunlari da atlamamak lazim tabi..:))
Ben en cok yuzlerine uc yaprakli yonca figuru yapmis olan kizlari begendim:)
Gosteriler saat 12 bucuk gibi basladi. Dikkatimi ceken baska bir onemli nokta ise herkesin cok coskulu olmasi ve gercekten de eglenmesiydi. Yasli yasli teyzeler ve amcalardan, kucucuk cocuklara kadar herkes kendini gosterilere kaptirmis bir sekilde egleniyordu..veeeeeee ben Irlanda'da bu gosterileri izledigim icin kendimi cok sansli hissediyordum:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder