11 Nisan 2010 Pazar

Cliffs of Moher










Irlanda'da bana doga harikasi bi yer soyle deseler cevabim Cliffs of Moher olur herhalde. Evet Cliffs of Moher'in tam karsiligi bu bence: Doga Harikasi..Ama Allah icin Irlandalilar da buraya cok guzel sahip cikmislar. Bolgenin yapisini bozmadan, dokmeden ve yipratmadan cok islevsel bir sekilde yapilandirmislar. Boylece dogal ozellikleri ve guzellikleri kaybolmamis aksine daha da kullanilabilir hale gelmis.
Clifss of Moher'in sag tarafinda kuleyi goruyoruz. Sol tarafinda ise buyuk kayaliklari. Valla ne oldugunu tam bilemiycem simdi adini boyle kayalik mayalik diyerek atiyorsam lutfen sevgili 8 adet izleyicim kusuruma bakmasin:))

Neyse ben once bi saga baktim sonra sola baktim, saga baktim tekrar sola baktim.. ne tarafa gitsem ne tarafa gitsem diye dusundum tasindim ve o kayalik olan taraf gozume daha engebeli ve macerali gorundugu icin o tarafi sectim. Basladim yurumeye, bi yandan da fotograflar cektim. Bu esnada onume bi tabela cikti. "Dur yolcu burdan ileri gitme tehlikeli" tarzinda biseyler yaziyodu. Ama o da ne?? Herkes yasagi delmis ileriye dogru gidiyordu. (Annecim burdan sonrasini lutfen okuma.)Ben de dayanamadim devam edeyim dedim. Ah demez olaydim. Bacaklarim zangir zangir titremesin mi..Nasi korktum nasi korktum anlatamam..Limerick'te John King's Castle'da nasil da korktugumu sizlerle daha onceden paylasmistim. Burdaki korkum cok daha fazla oldu haliyle..Neyse ilerledikce ilerledikce yok artik bu kadari da yeter canim deyip geri donmeye basladim. Birakmayan, devam eden pek cok kisi vardi. Ne diyelim Allah akil fikir versin hepsine:)) Korka korka geldigim yoldan korka korka geri donmek de baska bi heyecandi. Bu sefer sag tarafa kulenin oldugu kisma dogru ilerlemeye basladim. Ilgili fotograftan gorebileceginiz gibi cok guzel yollar yapmislar ve merdivenler de var. Iste yukarida islevsel derken kastettiklerimden biri buydu. Dogal yapi da zarar gormemis gordugunuz gibi. Kulenin onunde benim sansima Fransiz bi turist kafilesi vardi. Cok yardimseverlerdi rica ettim hep fotograflarimi cektiler. Burdan tesekkurlerimi sunuyorum kendilerine. Kulenin en ustune kadar ciktim. Aslinda yukseklik olarak aman aman bi yuksekligi yoktu ama oyle ucurumun kenarina yapildigini dusunecek olursak ve de hizli hizli esen ruzgari ve benim yukseklik korkumu da hesaba katarsak yine yine yeniden korktugumu tahmin etmeniz pek de zor olmasa gerek diye dusunuyorum:))
Korkmalarin, urkmelerin ve zangir zangir titremelerin yani sira manzara guzeldi, harika bi deneyimdi ona birsey diyemiyecegim tabi ki:)
Kuleden inip baslangic noktasina geri dondugumuzde, restoranlar ve hediyelik esya dukkanlarini goruyoruz..Yukarida bahsetmis oldugum islevsellik ve dogal yapiyi bozmama olayini burada da fark edebiliriz. Buradan benim haybeye konusmadigim da anlasiliyor:)) Kurdugum her cumle ve kullandigim her tabirin arkasindayim:))
Restoranin icinden de fotograf cektim cok hosuma gitti.
Cliffs of Moher Anilarim da boyle idi..Umarim begenmissinizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder