23 Mart 2010 Salı

Dublin Zoo-Dublin






Evet bunu yaptim. Dublin'e gittigimde hayvanat bahcesine de gittim:) Genellikle bunu birisine soyledigimde "baska gezilcek gorulcek yer yok muydu da hayvanat bahcesine gittin" gibi tepkilerle karsilasiyorum ama gittigim icin pisman degilim. Aslinda Dublin Zoo'ya gitme kararini vermem Limerick'ten Dublin'e trenle gitmeyi tercih etmemle basladi. Dublin'deki tren istasyonu Dublin Heuston'da. Burasi sehir icinde degil. Ben de hazir buraya gelmisken sehir icine gecmeden bu yakinlarda nerelere gidebilirim diye dusunurken Dublin Heuston'in Phoenix Park'ın hemen yaninda oldugunu ogrendim. Phoenix Park da Avrupa'nin evet Irlanda'nin degil Avrupa'nin en buyuk parki. Icinde Irlanda Cumhurbaskaninin evi bile var. Kocaman ve yemyesil. Cevre duzenlemesi de harika. Ama cok buyuk oldugu icin bir ucundan diger ucuna gidilmesi de yuruyerek cok zor. Ben de bu Phoenix Park'in icinde kolayda nereye gidebilirim diye dusunurken karsima Dublin Zoo cikti. 15 dakikada yuruyerek ulasmam da hayvanat bahcesine gitmeye karar vermisken bu kararimdan caymamama da neden oldu diyebilirim. Gelelim Dublin Zoo'ya..Hayvanat bahcesi, gol kenarina kurulmus.Insana huzur veren bir sessizligi var. Hic kipirtsizca duran golun muhtesem manzarasi da bu sessizlik ve huzur ortamini pekistiriyor. Buarada hayvanat bahcesinde bulunan butun hayvanlarin yasama alanlarina epeyce ozenildigi de dikkatlerden kacmiyor. Ornegin orangutanlar dogada yasiyorlar ve aramizda sadece yuksekce bir cam var. Bu gibi kucuk ayrintilarla hayvanlar sanki dogal yasamlarindan koparilmamislar gibi bir hisse kapiliyorsunuz, yani en azindan ben kapildim:)
Ayrica butun yasama alanlarinin hemen yanlarinda bulunan tabelalarda her hayvanla ilgili aciklamalar yapildigi goruluyor. Bu aciklamalari yaparken de genellikle buranin ziyaretci kitlesi olan cocuklar dusunulmus ve onlara egitici ve ogretici olmasi acisindan ilgi cekici kucuk oyunlarin yerlestirilmesine de dikkat edilmis. Bahcenin icinde yol gosterici isaretler sayesinde insan kolayca nerede oldugunu anlayip ona gore rahat rahat kaybolmadan burayi gezebiliyor. Yasasin ben hic kaybolmadim:))Dublin Zoo, Dublin'de gezilmesi gorulmesi gereken olmazsa olmaz yerlerden midir? Bu sorunun cevabi kisiden kisiye degisebilir:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder