22 Mart 2010 Pazartesi

John King's Castle-Limerick







"Limerick" baslikli yazimda John King's Castle'dan bahsetmis ve burayi daha ayrintili bi sekilde baska bir yazimda anlatacagimi soylemistim. Simdi sozumu tutuyor ve anlatmaya basliyorum:)

Daha once de bahsetmis oldugum gibi Limerick'in en cok turist ceken yeri John King's Castle. Buranin Limerick'in en cok turist ceken yeri olmasinin nedenini, fotograflarda da gorebileceginiz gibi kalenin bahcesinde o donemin karakteristik ozelliklerini yansitan idam sehpasi, at arabasi, kocaman bira ficilari v.b. gibi temsili objelerin bulunmasi olarak aciklayabiliriz sanirim. Sonucta bu tip objelerin ortalama bir turistin ilgisini cekebilecek seyler oldugu yadsinamaz. Ayrica bu objeler sayesinde kalenin tarihi havasinin daha iyi hissedildigi de bir gercek. Kalenin turistlerin dikkatini neden bu kadar cok cektigini kisaca acikladiktan sonra kendi izlenimlerime geceyim. Bi kere kalenin icinde ve ust katinda serbestce gezebilebilmesine izin veriliyor. Insanin basinda rehber olmadan rahat rahat kale surlarinda dolasabilmesi ve fotograf cekebilmesi ayri bir guzellik diye dusunuyorum:)) Ancak kalenin surlarinda dolasirken yagmur yagdigini, her yerin kaygan oldugunu ve benim yuksekten fena halde korktugumu da dusunurseniz bu kucuk gezintinin en azindan benim acimdan ne kadar da macerali oldugunu tahmin edebilirsiniz. Yagan yagmur, kaygan yerler ve yukseklik korkuma ragmen gülümseyen pozlar vermeyi ihmal etmemem de benim cesaretim:))Kendimle ne kadar gurur duysam az:)Kaleden Limerick sehrini yani en azindan sehir merkezini kus bakisi izlemek de mumkun. Bu arada yeniden kalenin bahcesindeki temsili objelere donucek olursak o objelerin buyuk bir hevesle fotograflarini cekip annemlere gonderdigimi de belirtmek isterim. Ben acikcasi annemlerin cok begenecegini ve bana memnuniyetlerini ifade ediceklerini dusunmustum ama annemden "idam sehpasinda poz mu verilir!!" seklinde buyuk bir azar yedim. Halen bu tepkiyi abarti bulsam da anne yuregi iste sakasini bile kaldiramiyor hemen endiseleniyor diye dusunerek kendisini anlayisla karsilamaya calisiyorum:)) Sozu cok fazla uzatmayalim ve Limerick'e gelindiginde John King's Castle'ın kesinlikle gorulmesi gereken yerlerden birisi oldugunu belirterek yazimiza da burada bir son verelim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder